~Whatsapp di PC~

Posted: Tuesday, September 11, 2012 by Silence Shooter in Labels: , , , , , , , , ,
1



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera. Hari ni aku nak kongsi sedikit tutorial utk penggemar dan pengguna perisian Whatsapp. Apa itu Whatsapp? Aku nak terangkan tak reti sgt. Tp cukup lah sekadar korg tau yg whatsapp ni selalunya org install dlm smartphone cthnya seperti Iphone, Blackberry ataupun Android based phone utk berkomunikasi dgn rakan2 berlainan spisis henpon. Apa yg diperlukan adalah sekadar talian internet di henpon. Kalau takde mintak maaf la. Syarikat telekomunikasi pun tak dpt nak tolong.

Tapi..tahukah korg yg korg boleh install Whatsapp ni di PC?

"Kat PC xde simcard. Xde simcard mcm mana nak guna Whatsapp?" 

Ni adalah persoalan yg aku rasa akan bermain di benak kalau diberitau Whatsapp tu boleh diinstall di PC. Jgn risau..Whatsapp di PC masih menggunakan no phone yg korg ada. Simcard korg masih berada di phone. Yg penting mcm aku kata, HARUSLAH ada talian internet. Termasuk jugak kat PC/leptop korg. Cuma bila install whatsapp, dpt la korg save dr subscribe internet kat henpon korg selalu (bg yg pakai kredit mcm aku). Di bawah adalah tutorial untuk install whatsapp di pc korg.

1. Apa yg korg perlukan adalah perisian Bluestacks. Klik disini utk muat turun perisian tersebut. Fungsi Bluestacks ni adalah utk membenarkan korg menjalankan fungsi android operating system di PC/Leptop korg. Pastikan korg ada talian internet yg aktif. Tak kisah la jiran sebelah punya line ke ape.

2. Install Bluestacks dan ikut arahan yg diberikan.

3. Pas install akan ada paparan seperti Android Market. Sebijik mcm android market dlm smartphone korg.

4. Cari perisian Whatsapp dan muat turun. Cara ini boleh diaplikasikan pada perisian lain mcm angry bird ke viber ke atau apa2 je la yg boleh diinstall di pelantar android. Cuma aku tak pasti pasal software lain sbb aku blom try.

5. Install Whatsapp dan ikut arahan yg diberikan.

6. Bila diminta utk memasukkan no phone, Sila masukkan no phone korg yg aktif. Jgn masukkan no phone jiran sebelah rumah ataupun no phone kengkawan nepal korg.

7. Tunggu sehingga korg dpt Confirmation SMS.

8. Whatsapp akan call korg kalo confirmation melalui SMS tak berjaya. Nanti korg dengar ada suara awek dok ulang2 sebut 3 nombor.

9. Masukkan 3 nombor tersebut di kotak yg disediakan.

10. Abes dah. korg dah boleh letak contact korg dan chat. Fungsi masih sama mcm Whatsapp dlm smartphone. Bleh sms & mms.

Sekian Terima Kasih.

KembarJiwaSepi : Syukur Alhamdulillah aku dpt berkongsi ilmu pengetahuan dengan izin Tuhan. Moga ilmu ini dpt memberi manfaat kepada semua.

Kalo Korang Rasa Suka Ngan Entry Ni, Sila Click Button Facebook Like Kat Bawah Yer. :

1 comments:

  1. Unknown says:

    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Ideologi Korang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...