~[TuToRiaL] MicRoSoFT oFFiCe KoRg mTk PeNaMpO?~

Posted: Tuesday, July 6, 2010 by Silence Shooter in Labels: , , , ,
2

Gamba diatas takde kena mengena dengan entry gua

Yoshhh~!!
Setelah sekian lama gua peram otak gua..
tiba masanya gua curahkan sumernyer dlm blog kesayangan gua yg tak seberapa ni..
*blog gua low profile mcm tuan dier jugak..muahahahaha*

Apepun..ni 1st tutorial entry yg gua buat dlm blog gua..
walaupun tutorial ni lebih kepada kegunaan Power-User dan bukan End-User..
tp kalo End-User terjumpa prob mcm ni pn leh guna gak..
pendek kata Dunia IT ni sumer org leh paham ler..
antara minat ngan tak jer la yer tak? 

ok..berbalik pada prob yg gua nak ckp ni..
mungkin ada sesetengah org yg pernah ada masalah kalo nak bukak application Microsoft Office..
*yg gua kena ngan Outlook Office Professional 2003*
application tersebut seolah2 ingin membuat installation semula..
dan akan meminta file SKU011.CAB dari cd Office Professional 2003 seperti gambar dibawah..


Sorry to say..
lu org takkan jumpa file SKU011.CAB ni dlm cd tak kira la ori ker pirate..
*kalo da original CD pn takde..apatah lagik pirate..jgn bohong gua la kalo sumer ckp pakai ori..ahaks*
so..solution disini bukan pada cd..
tp pada registry key..
ape yg perlu lu org buat adalah melakukan sedikit ubahsuai atau omputeh kata EDIT pada registry key Microsoft Office..

Cara2 nyer adalah seperti dibawah..

1st. Click START dan pilih RUN..

Sila click utk tumbesaran yg tak baper sehat

2nd. Kat kotak RUN tu..lu org taip REGEDIT..pastu tekan ENTER..yg tu gua takyah nak tunjuk gamba la yer..budak tadika pn tau buat..kemudian akan terpaparlah interface REGEDIT tersebut..mcm kat bawah ni..

Sila click utk tumbesaran yg tak baper sehat

3rd. Carik HKEY_LOCAL_MACHINE..click tanda + a.k.a EXPAND kat sebelah perkataan tu..pastu pilih SOFTWARE..expand kan lagik..then carik MICROSOFT..bila da jumpa, expand kan lagik mcm tadik..kemudian carik OFFICE..expand kan lagik dan lagik..pastu search 11.0 dan expand kan mcm tadik..lastly lu org carik DELIVERY..bawah perkataan tu lu org akan jumpa satu code panjang berjela..code tersebut adalah DownloadCode bg produk Microsoft Office lu org..kalo takde DownloadCode tu means pc lu org TAKDE MICROSOFT OFFICE..sekian..fuhhh..penat dok xplain ni..

aaa..dlm istilah shortform nyer..
HKEY_LOCAL_MACHINE --> SOFTWARE --> MICROSOFT --> OFFICE --> 11.0 --> DELIVERY..

4th.  ok..seterusnyer..click code tersebut *skali click jer* pastu tgk kat sebelah kanan tu..lu org akan nampak seperti dibawah ni..

 Sila click utk tumbesaran yg tak baper sehat

5th. Wokeh..langkah seterusnya..kat sebelah kanan tu..right-click kat CDCACHE kemudian pilih MODIFY..tukarkan VALUE DATA daripada 2 kepada 0..seperti gambar dibawah..

yg ni kalo lu org tak nampak gak tatau la nak ckp ape

6th. JGN LUPA TEKAN OK~!!! pastu..SIAP~! dan lu org leh bukak application Office lu org cam biasa..

PERINGATAN - jgn memandai2 nak ubah ape2 registry key kalo lu org tatau..registry key ni ibarat urat2 dlm badan lu org..andaikata satu urat putus especially urat otak..maka mental la lu org..sama gak mcm registry key ni..kalo lu org sengaja ubah2 tanpa merujuk pada yg tau..alamatnyer OS lu org akan jadik giler..sekian~

Ideologi Sempit - ok..gua pakai XP..so what? pakai latest2 pn kalo takat status End-User baik takyah..pakai jer la windows 95 tu lagik baik..muahahahahahaha~!!! btw gua da buat tutorial bergambar sesimple yg boleh utk bg lu org paham..kalo tak paham gak sila tanya senirik secara personal pada gua..sebarang pertanyaan melalui kaunter pertanyaan gua tak layan..sekian~

Kalo Korang Rasa Suka Ngan Entry Ni, Sila Click Button Facebook Like Kat Bawah Yer. :

2 comments:

  1. iniAKU says:

    terbaek la bro.
    tp sayang, aku dah install laen.haha
    gudbye la same itu SKU011.CAB.
    menyampah tgk.ahaha

  1. ahahaha..
    xper beb..
    mana tau sok lusa kena lagik..
    ko da tau nak wat aper..
    ahaks~

Ideologi Korang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...