~SeSunGguHnYe aPe Yg aDa dLm BaJu iTu InDaH~

Posted: Saturday, June 5, 2010 by Silence Shooter in Labels: , , , , ,
10

Wokehh..
Entry kali ni agak spesel sket..
sbbnyer ni 1st time gua join contest walaupun b4 this ada org yg pernah ajak join contest..
tp disebabkan otak gua agak sebal time tu dengan ketandusan idea yg berada pada tahap melampau..
so gua putuskan yg gua takkan join contest2 tu..
tp contest kali ni agak menarik dan kena dengan personaliti gua sebagai seorang yg gemarkan kehijauan alam sekitar..
*jgn tanya pasal tajuk tu..gua ngah kering idea nak pk tajuk ape yg sesuai..lebih2 lg entry ni adalah entry ke-4 pada ari ni..kira pecah rekod la entry terbanyak gua buat dlm 1 ari*

okek..tanpa membuang masa..
contest ni merupakan sebuah contest yg mudah..
sekadar meletakkan gamba lu org yg berada di tempat yg indah..
so gua rasa gua nak letak gamba gua ketika mendaki di Bukit Tabur, Taman Melawati..

 On the way menuju puncak bukit tabur

Gamba di atas adalah ketika pertama kali gua menjejakkan kaki ke Bukit Tabur di Taman Melawati..
saper2 yg tau pasal Bukit Tabur ni sure igt kes kemalangan yg jadi pada tahun lepas..
yang membabitkan beberapa org pendaki..
tp bukan masa gua pg ni la..
lepas2 kali ke 2 dan seterusnya gua pergi baru ada kes kemalangan tu..

Mungkin ada yg kata gua tipu..
yelah sbb tak nampak muka kan?
so gua letak lg gamba2 yg lain..
*gua kehilangan koleksi gamba ketika mendaki bukit tabur..cuma ada beberapa gamba jer yg tinggal..byk gamba yg cantik2 da pn hilang*


Wow..1st time gua daki Bukit Tabur ni..
gua igtkan tinggi dier btol la mcm bukit..
so tanpa segan silu nya gua pakai suar jeans..
skali hamek obat..
mcm mendaki gunung daaa..
kena plak gua bawak cuma sebotol air 100 plus bersaiz kecik..
nak tak nak terpaksa la catu bekalan  air..
kalo tak mmg mati kehausan gua kat atas tu..
dah ler takde punca air..


Secara jujurnya pemandangan dari atas puncak Bukit Tabur ni tersangat la menarik..
Bleh nampak pemandangan indah empangan Klang-Gate..
Bleh nampak pemandangan bandaraya Kuala Lumpur...
terpegun gua menyaksikan keindahan alam ciptaan Tuhan Yg Maha Esa..


Sungguh gua tak sangka ada pemandangan seindah ni kat bandaraya kL..
gua igtkan kL ni dah takde pemandangan camni..
*ok..ni pemikiran gua masa gua mula2 dtg kL dulu*

yg kelakarnya bilamana pendaki2 lain terpegun tgk gua dgn klik2 gua mendaki pakai suar jeans..
kalo ada yg kata mendaki Bukit Tabur ni mcm daki gunung..
sumpah gua tak pakai suar jeans..
aper pun kepada lu org kat luar sana yg berminat nak mendaki Bukit Tabur..
gua nak pesan sket..
amalkan sikap XTRA berhati2 bila mendaki Bukit Tabur ni..
coz byk tempat bahaya yg akan lu org lalui sepanjang pendakian menuju puncak..
termasuk berjalan di atas kawasan berbatu yg kiri kanan ada gaung yg sgt dlm..
*bayangkan kalo lu org jatuh..haishhh..xnampak rupa beb*

last but not least..
selepas sampai puncak..kalo lu org ke depan sket..
lu org akan sampai ke satu kawasan yg dinamakan Kamar Permaisuri..
sbb ape panggil nama camtu??
gua pn xtau..nama tu diberi oleh pendaki2 otai..
yg pastinya Kamar Permaisuri adalah satu kawasan yg bg gua agak unik..
lantainya penuh dengan lumut2 tebal mcm karpet yg gua jadikkan tempat istirehat..
bleh baring2 beb..nak tdo pn bleh..
kira jadik kawasan rehat sblom lu org turun dari bukit tu la..
oh yer..jalan naik adalah berbeza dengan jalan turun..
so kalo nak naik tu bawak la org yg berpengalaman..
*gamba kat Kamar Permaisuri tu dah TOTALLY LOST..so sorry la yer..gua tak dpt nak tunjukkan keindahan Kamar Permaisuri*

Peringatan -  kalo nak naik tu better naik subuh2..coz kalo lu org lambat naik..lu org akan lambat tiba di puncak..lebih teruk kalo lu org sampai waktu tengahari..coz kepanasannya berada pada tahap dewa..
*gua tau neraka lg panas*

orait..selesai suda entry gua utk contest ni..
saper2 nak sertai boleh rujuk blog cik aleng..


Kalo Korang Rasa Suka Ngan Entry Ni, Sila Click Button Facebook Like Kat Bawah Yer. :

10 comments:

  1. Artzlizan says:

    kena gi try panjat gak bukit tabur ni...macam best je...

  1. aleng says:

    kamu pertaruhkan gamba yang mane satu yer? yang no 1 ke? gud luck1

  1. haah aleng..
    silence nak bet gamba no 1 tu :p
    ngee~

  1. Hellioz says:

    nice view...
    gyahahaahahha~

  1. thanx bro..
    but agak curious dgn gelak itu..
    huhuhuhu~

  1. pity me,.. tempat nie pun xtau.

  1. uiks..
    knp?
    nenao duduk kat tmn melawati ker?

  1. hhohoho..
    gambo mse 2nd time gi x tepek sekali ker?
    :p

  1. masa wat entry ni..
    gambo tu tak jumpa agik..
    ahahahaha~!!

Ideologi Korang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...