MaRi BeRJuDi..HoYeaHHH~!!

Posted: Wednesday, May 12, 2010 by Silence Shooter in Labels: , , ,
5


Mcm tajuk entry kali ni..
gua nak ajak lu org sumer pergi berjudi..
bukan per..
la ni kan gomen nak bg lesen berjudi 'secara halal'..
so amacam?
saper nak bet utk World Cup bulan 6 ni?
ahaks~

Secara jujurnyer..
gua sendirik tak faham ape itu definisi JUDI mengikut perspektif gomen ni..
bukan la kata nak hentam gomen..
coz gua mmg tak minat politik..
gua tak pernah kisah saper yg memerintah..
asalkan idop gua tak susah udah ler yer tak..

La ni mcm yg lu org tau..
*pada mereka yg sentiasa baca akhbar atau tgk news kat tv sure tau*
Gomen kita ni nak bg 'lesen judi' utk mengelakkan 'judi haram' menjelang Bola Sepak Piala Dunia..
mungkin pada sesetengah org yg mmg t**k judi tu suka la yer tak..
almaklum la..once dpt lesen takde dah polis nak tangkap ker aper..
so bila abes Piala Dunia nnt dpt ler kita tgk org2 yg jadik 'Jutawan Segera' hasil duit judi..
dan ramai jugak la yg akan pegang title 'muflis'..
tak kurang jugak yg akan berpindah ke rumah baru iaitu 'Hospital Sakit Jiwa'..
semuanya gara2 jadik gila samada akibat terlebih kaya atau papa kedana..
tak abes lg tu..ada lg..
*balasan tuhan tu bila2 jer*..
kena plak ada yg lepas jadik jutawan tu tak lama kemudian jatuh miskin..
biasa la kan..duit tak berkat..time tu gua cuma mampu gelak melihat gelagat manusia yg mabuk duit..

Tp yg sbnrnyer dlm pemikiran gua ni..
ada satu soalan yg asik dok ganggu otak yg sememangnya tak btol ni..
Sejak bila judi tu ada kategori halal dan haram?
setau gua kalo da nama judi tu dah mmg kompom2 haram..
so dari mana dtgnyer idea utk wujudkan lesen judi konon2 nyer utk mengelakkan 'Judi Haram' tu?
sbb kalo da nama judi tu..ttp haram walau mcm mana skalipun..
kekadang tu gua tergelak senirik atas katil bila pikirkan hal ni..
*time nak tdo jer baru leh dok pk mende2 ni..time keja takleh sbb gua dah sendatkan otak gua ngan hal2 keja*..
mcm ni ker pemikiran gomen kita ni?
agak da takde ker org dlm gomen ni yg nampak jalan yg btol?
haihhh...donia2~

Ideologi Sempit - agaknyer tak lama lagik kita leh nampak kewujudan 'rumah pelacuran halal' kat Malaysia tercinta ni. Semangat 1 MALAYSIA~!!!!

Kalo Korang Rasa Suka Ngan Entry Ni, Sila Click Button Facebook Like Kat Bawah Yer. :

5 comments:

  1. owh..
    judi halal?
    bis la orang Islam..
    makin rancak la n xda segan silu dah berjudi nnt..
    awk xmo join? join la..tp jamin nnt xda kepala..
    sbb dah kne pancung dgn sy :p

  1. you kena tag dgn i...
    terjah blog i okay?

  1. cik putput - ahahaha..sorry..i'm into paintball only :p not judi2 okeh? :p

    vee - tag? hok aloh..jap2 mau cek..isk2..

  1. Unknown says:

    How you define by betting? If involves money is wrong? how about those that you bet and belanja makan ker or kena buat sesuatu untuk orang? thats also betting. its wrong too right?

  1. as long as its betting..
    then its still not right..
    if u want to threat others..
    just threat la..
    why must betting?

Ideologi Korang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...